Nyx Lip Lingerie

14:00

Liquid lipstick, één van de populairste liptrends momenteel. Dit artikel gaat volledig over de liquid lipsticks van NYX: de lip lingerie.

“Give a girl the right lipstick and she can conquer the world.”

Sinds NYX naar België kwam en de deuren opende van hun nieuwe winkel in Gent, wou ik zo graag de lip lingerie collectie proberen. Dankzij Delphine, make-up artist en werkend in de NYX store (bekijk eens haar instagram!), kreeg ik alle 12 de kleuren die net nieuw binnen zijn in de winkel. En net op tijd, want ze zijn vaak razendsnel uitverkocht.

Allereerst mijn eerste indruk. De lip lingeries lijken allemaal erg op elkaar op het eerste zicht. Het zijn allemaal vrij neutrale en nude kleuren, all a girl needs. Bij het uittesten was ik opnieuw meteen verkocht, de lip lingeries brengen makkelijk aan, drogen vrijwel meteen op en geven een mat effect op de lippen. Het enige nadeel is dat ze je lippen vrij snel uitdrogen en als je al droge lippen hebt op voorhand, zie je dit wel goed door de barstjes die zich vormen. De tip is dus om je lippen al te verzorgen even op voorhand! Gelukkig is het grootste voordeel wel dat ze de hele avond blijven zitten, zelfs na een hapje en een drankje.


01  Honeymoon – 02 Embellishment – 03 Lace Detail – 04 Ruffle Trim – 05 Beauty Mark – 06 Push-Up - 07 Satin Ribbon – 08 Bedtime Flirt – 09 Corset – 10 Teddy – 11 Baby Doll – 12 Exotic

Honeymoon is de eerste kleur, zoals je kan zien op de swatches is het een donkerbruine kleur met een iets grijze ondertoon. Zelf heb ik een heel lichte huid, dus vind ik het iets te vaal voor mijn huidtype, maar dit is ideaal voor wie een iets meer edgy look wil.

Embellishment is op mijn lippen donkerpaars, iets minder uitgesproken paars dan op de swatches. Wat mij wel opviel tijdens het lezen van reviews is dat het bij mensen met een donkerdere huid lavendel/taupe paars wordt. Dus voor diegene die wel mooi bruinen in de zomer en een lichtpaarse lipstick zoeken, this is the one!

Lace detail is één van de drie kleuren die heel licht is en ideaal is als nude voor mij. Deze kwam op mijn lippen over als een zachtroze tint. Vooral bij de lichtste kleuren, zoals deze, vallen droge lippen erg op, dus deze kun je het beste vermijden als je barstjes in je lippen hebt. Nog een tip is om bij de lichte kleuren je foundation wat op je lippen aan te brengen, of een lichte lipliner onder de lichte kleuren te gebruiken omdat anders het rood van je lippen durft doorschijnen aan de randen.

Ruffle Trim is veruit mijn favoriet van alle lip lingeries. Het is een bruine tint met rode ondertonen waardoor hij een beetje peachy overkomt en een heel zacht effect geeft in tegenstelling tot de donkerbruine kleuren.

Beauty Mark, opnieuw een hele donkerbruine kleur. In tegenstelling tot honeymoon is deze een warm bruin. Deze kleur vind ik persoonlijk mooier, zeker in de zomer wanneer we allemaal een warme bronzen glow willen bereiken.

Push-Up verbaasde mij, op de swatches leek deze kleur erg op ruffle trim. Het kleur viel lichter uit dan ik verwacht had en is eerder een peachy tint in plaats van lichtbruin. 

Satin Ribbon is vrij gelijkaardig met lace detail, hoewel er minder roze in deze kleur zit en iets meer beige overkomt. In tegenstelling tot de andere lichte kleur, is deze niet echt passend voor mij omdat het te wit overkomt.

Bedtime Flirt werd onverwachts één van mijn favorieten. Afgaande op het flesje zag het er als een standaard bruin uit, maar als ik het op mijn lippen aanbreng is het een vrij zachte en lichtbruine kleur met een oranje gloed.

Corset is een heel lichtbruin kleur dat een beetje vaal overkomt. Normaal is dit niet een kleur waar ik meteen voor zou gaan, maar het is een leuk kleur voor een neutrale look.

Teddy is het meest donkere kleur van de collectie. Het zit van ondertoon een beetje tussen de twee andere donkerbruine kleuren in. Het heeft geen grijze ondertoon zoals beauty mark, maar is nog steeds een vrij koele kleur.

Baby Doll kwam niet zo roze over als ik verwachtte. Op zich zag ik niet zoveel verschillen met satin ribbon. Misschien komt dit omdat mijn lippen van zichzelf al donkerrood zijn en de ondertonen daardoor beïnvloeden.

Exotic is de enige kleur naast embellishment, dat echt afwijkt van de nudes. Het is een warm terracotta rood. Een ideale kleur om mee uit te gaan, want je kunt nooit iets misdoen met een matte rode lipstick die de hele avond blijft zitten!


Dit was de review van alle NYX lip lingerie kleuren, hope you had fun reading! Meer reviews over allerlei beauty producten zullen nog volgen, hou onze blog en instagram in de gaten. 



You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts