Be bold, be brave, be you

17:39



Onze eerste post gaat van start met fashion, alles over onze style. Iedereen heeft een andere stijl, de ene wat meer uitgesproken dan de andere. Hoewel we familie zijn, zijn we compleet het tegenovergestelde als het op stijl aankomt.

Anneleen
Zoals jullie vast al opmerken ben ik behoorlijk klein:1.55 m. Het is niet altijd makkelijk om kleren te vinden die passen. Ik leef onder de vloek waarbij alles altijd te lang is: mouwen, broekspijpen, jurkjes, spaghettibandjes, jassen, t-shirts. Kortom zowat alles.
Mijn grootste oplossing hiervoor is een heleboel (zwarte) basic kledingstukken in voorraad te hebben, zodat er altijd leuke combinaties te maken zijn. “I own too much black” – said no one ever Mijn basic kledingstuk in deze look is het zwarte t-shirt. Ik draag het vaak als off-the-shoulder t-shirt (wat helemaal in is nu), maar ik kan het ook als een gewoon t-shirt dragen met een laag uitgesneden rug. Om eens iets anders dan een jeansshortje te dragen, koos ik voor een meer classy shortje met een schattig bloemetjespatroon.
Hoewel statement kettingen zogenaamd passé zijn, vind ik deze met oranje accenten nog steeds leuk om een vleugje kleur toe te voegen aan mijn zwart witte outfit.
In het algemeen kies ik vaker voor zwart in mijn outfit, hoewel er nooit kleur ontbreekt. Al is het maar felrode lippen of een vrolijk kleur op mijn nagels. Meestal ga ik voor een iets stoerdere look, maar hoe dan ook draait dat vaak schattig uit. En nog een laatste weetje over mijn stijl is dat ik hou van zachte stofjes en fluffy truien ontbreken dus nooit aan mijn collectie.

Jessie
Forget the rules – if you like it, wear it!
Ik ben een mix van classy en retro met heel veel bloemetjes. Als leerkracht verwacht men vaak dat ik mij ook volwassen kleed, maar don’t grow up, it’s a trap! Ik kleed me zoals ik me graag voel; hoe kleuriger, hoe fleuriger, hoe vrolijker het oogt. Ik schrik er ook niet van terug om gewaagde combinaties te maken. In deze foto heb ik ervoor gezorgd dat de bloemen op mijn okergele top overeenkomen met het diepblauwe kleur van mijn rok. Evengoed had ik voor twee verschillende patronen durven kiezen, zolang ze naar mijn gevoel goed samengaan.
Maar naast retro, voel ik mij ook graag classy. Door een losse blouse in een kokerrok te dragen, accentueer ik mijn vormen goed en voel ik me vrouwelijker en meteen ook zelfzekerder.
Ik vind ook makkelijker kleren dan Anneleen, met mijn modellenlengte van 1.70 meter, maar door mijn lange benen kom ik vaak naar huis met broeken alsof er water in mijn kelder staat (veel te kort dus).

De een gaat liever voor zwart met een kleuraccentje, terwijl de ander gewaagd durft te combineren met kleuren. Heel verschillend, maar we passen toch goed samen en we vullen elkaar mooi aan. Want blijkbaar houden we alletwee van bloemetjes, ain’t we cute?


You Might Also Like

1 reacties

Popular Posts