Fleurs de lavande

14:28



Ik  hou van de geur van lavendel. Het doet me denken aan het warme zuiden, waar ik ook graag naar op reis ga. Naast een heerlijke geur, wordt lavendel ook geassocieerd met rust. Ze zeggen dat lavendel een rustgevende werking heeft op ons zenuwstelsel. Geen idee of dit ook echt waar is, maar een bad met lavendelolie doet me toch altijd wel ontspannen. Dit is zeker handig met de stress omtrent het begin van het nieuwe schooljaar.

Vandaag bespreek ik een paar producten met lavendel.

(1) Kneipp – badolie (2) Weleda – ontspanningsolie (3) l’ Occitane en Provence – Roll-on relaxation (4) Dille & Kamille – Zeep (5) Body lotion

De Kneipp badolie geeft een sterke lavendelgeur af, dus doe er best niet teveel ineens van in je badwater. Het geeft ook een blauwpaarse kleur af, wat er leuk uitziet in je bad, maar vervelend is als je ermee morst op je badkamervloer bijvoorbeeld. Wel snel te verhelpen door het flesje eens af te deppen met een papiertje voor je het weer ergens plaatst. De geur is aangenaam, niet te overheersend en de olie laat geen vervelend gevoel na op je huid, deze voelt eerder glad aan. Olie is ook goed te gebruiken in een bubbelbad, want het schuimt niet.

De Weleda ontspanningsolie is eerder om je huid mee te masseren, heerlijk om je voeten eens mee te masseren in de winter. Je huid voelt nadien fris en zacht aan. Je kan dit ook in je bad gebruiken, al ligt er dan een olielaagje op je water. Wat op zich niet stoort en het ruikt zeker lekker. Ook voor kindjes is dit een gepaste olie, tijdens hun bad moment of om hen eens tot rust te doen komen. 

De roll-on stick is vooral bedoeld als een soort eau de toilette. Je rolt eens over het stuk huid tussen je hals en je borstbeen en de geur van lavendel kalmeert je de hele dag. Ik kreeg deze geur van mijn moeder om te kalmeren voor mijn trouw en omdat het thema van de trouw lavendel was. De geur is iets sterker dan de oliën.

De zeep maakt je handen lekker zacht en ruikt subtiel. Er zitten ook echte stukjes lavendel in, wat eerder dient als versiering, je spoelt deze mee weg als je je handen onder het water houdt. Heerlijke verwennerij.

De body lotion ruikt lekker en is mijn favoriete lavendelgeur. Hij plakt niet en je huid voelt de hele dag fris en zacht aan. Op mijn foto zie je een staaltje die in mijn hotel stond in Dubrovnik (Kroatië). Het is een lotion die speciaal voor hotel Lapad vervaardigd werd. Dit product kan je natuurlijk niet echt kopen, maar is vergelijkbaar met de body lotion die l’Occitane verkoopt.

Hopelijk kunnen jullie lekker relaxen met één van deze lavendelproducten.
Lees zeker ook mijn foodpost over lavendel in voeding binnenkort!




  

       


You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts