Red Hot Lipstick

16:00

Een rode lipstick, een must voor elke vrouw. De ideale manier om een wow-factor aan je look toe te voegen. In deze blogpost ga ik (Anneleen) het hebben over mijn vijf favoriete rode lipsticks.

“There is a shade of red for every woman” – Audrey Hepburn

Zoals je kan zien begint mijn collectie (van links naar rechts) met twee lippenstiften van M·A·C, de Viva Glam I en de Fresh Moroccan.
Viva Glam I is een matte lippenstift, op de swatches (even scrollen naar beneden) lijkt dit vrij donker en redelijk bruin, maar als je het aanbrengt op je lippen is het warm donkerrood. Deze lippenstift is ideaal als je een heel opvallend rood wil, maar niet te fel wil gaan.
De Fresh Moroccan daarentegen is echt bruinrood en door de frost finish geven de kleine glitters echt een mooi effect. Het is eerder een speciaal kleur met de glitters in, wat soms ook een ander gevoel geeft, omdat je de glitters op je lippen voelt liggen. Zelf vind ik dit meer een winterkleur, omdat het een bruine ondertoon heeft.
Beide kleuren blijven lang zitten. Ze geven soms wel af als je drinkt van een glas, maar dat is minder als je een primer gebruikt.

Daarnaast ligt de Rimmel London lippenstift, het is het kleur 107 van de Kate Moss collectie. Het is een goedkopere lippenstift dan de lippenstiften van M·A·C, maar hij blijft evengoed de hele dag zitten. Het enige dat ik minder vind aan de lippenstift is dat er een zogenaamde matte finish is, maar dit is niet het geval, want hij is nog vrij glanzend. Het voordeel daarbij is wel dat daardoor mijn lippen minder snel droog worden. Het kleur zelf heeft een roze ondertoon en is niet te opvallend.

De vierde lippenstift is in een lippotloodvorm gegoten, het Jumbo lippotlood ‘Rich Red’ van e.l.f. is heel helder rood. Het 'lippotlood' blijft lang zitten, maar het trekt vooral in je lippen en glanst daardoor minder op het einde van de dag.

Tot slot is er de Vivid Matte van Maybelline in het kleur Scarlet Red. Het kleur is echt heel fel briljantrood en ziet er enigszins mat uit, helaas niet zo mat als de meeste liquid lipsticks. De lippenstift droogt na het aanbrengen niet helemaal op, waardoor deze niet zo lang blijft zitten, wat ikzelf normaal wel verwacht bij een liquid lipstick. Hoewel het product echt heel erg lekker ruikt, smaakt deze niet zo goed. Aangezien ik vaak op mijn lippen bijt, was dit wel een nadeel. Maar op het vlak van kleur is deze wel heel intens, af en toe bijwerken is dan een kleine moeite!


Dit waren mijn vijf favoriete rode lippenstiften, weet je niet welke make-up je er het beste bij een rode lip combineert? Stay tuned, want binnenkort komen er enkele make-uplooks op onze blog met de Viva Glam I in de spotlight.



You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts